Tröckener Kecks
Nederlandstalige punkband die in de loop van de jaren uitgroeit tot een van de belangrijkste en meest bestendige rockacts in het club-circuit. Het werk van het schrijversduo Kenter/De Leeuw behoort tot het beste dat in ons land aan popteksten is geschreven.
Volledige biografie...
Biografie Tröckener Kecks
Nederlandstalige punkband die in de loop van de jaren uitgroeit tot een van de belangrijkste en meest bestendige rockacts in het club-circuit. Het werk van het schrijversduo Kenter/De Leeuw behoort tot het beste dat in ons land aan popteksten is geschreven.
1980 - 1983
In mei 1980 nemen De Leeuw en Kenter, die elkaar kennen van kostschool, het initiatief tot het oprichten van de band. In tegenstelling tot de andere Amsterdamse punkbands in de dagen van `Geen Woning Geen Kroning' zijn de Tröckener Kecks a-politiek. De band vindt nauwelijks aansluiting bij wat destijds wel de Second Wave werd genoemd (bands als The Ex, The Workmates, Infexion en The Nitwitz). Wat betreft het uitbrengen van platen gaan de Kecks wel te werk volgens het 'do it yourself'-punkbeginsel. Tot en met 1987 worden platen in eigen beheer uitgebracht. De eerste single, Rick Ringers, komt in 1981 uit. Het plaatje wordt opgenomen met gitarist Arjan Boonacker, die de band al snel verlaat om verder te gaan in Frites Modern. Compositorisch draagt hij nog wel bij aan de debuut-LP van Kecks, Schliessbaum (1981), maar als gitarist is hij vervangen door Piet van Dijk, die voorheen bij Panic speelde. De Kecks maken punk die is geïnspireerd door The Buzzcocks en vooral The Undertones, met veel aandacht voor de koortjes (`ringdong ringdongelingelong'). De bezeten maar melodieuze zang van Edward van Tilburg valt vooral op door de teksten: macabere, absurdistische verhaaltjes die blijkgeven van een loepzuiver taalgevoel. Na het missen van de aansluiting bij de punkbeweging, surfen ze evenmin mee op de golf van Nederlandstalige bands in het begin van de jaren tachtig. Met de Duits klinkende bandnaam heeft men overigens bewust nagestreefd om niet te worden geassocieerd met de Nederlandstalige opleving die zich in 1980 al zachtjes aankondigt. De tweede single, Niet Alle Meisjes Zijn Verliefd Op Kors (1982), wordt weliswaar opgepikt door de invloedrijke deejay Frits Spits maar wordt geen hit. Piet van Dijk heeft inmiddels Van Tilburg als zanger vervangen, maar ook hij verlaat al snel de band. Dat is het moment waarop Rick de Leeuw de definitieve leadzanger wordt. Met Peasants-gitarist Henk Jonker treedt de band op in de Nederlandse speelfilm An Bloem van regisseur Peter Oosthoek. Zonder Jonker behalen de drie overgebleven Kecks een finaleplaats bij De Grote Prijs Van Nederland in 1983.
Frites Modern Panic (1977-1979) Piet van Dijk (2) The Ex The Nitwitz
1983 - 1989
De komst van gitarist Rob de Weerd in 1983 geeft De Leeuw de kans om zijn `punk-gitaar' aan de wilgen te hangen en zich volledig op zang toe te leggen. Op de verzamel-LP van de Grote Prijs
en op de tweede studio-LP, In De Krochten Van De Geest, is voor het eerst zijn onmiskenbare, diep vanuit de keel geperste leadzang te horen. De bezetting van 1984 zal ruim tien jaar standhouden. Er volgt een reeks uitstekende singles, waarvan vooral Los Zand (met op de b-kant de bevriende band Ivy Green) uit 1985 het vermelden waard is. Geleidelijk schuift het geluid van de band op naar dat van een mainstream rockband; en dat is opmerkelijk in een tijd dat veel bands kiezen voor de modieuze new wave-sound. Vanaf de derde lp, Betaalde Liefde (1985), worden ook de teksten toegankelijker. In sobere, rake bewoordingen bezingt De Leeuw de verlangens, twijfels en teleurstellingen van iedere twintiger. Ook staan er nog steeds verhaaltjes in de beste smartlaptraditie op het repertoire. Achter Glas bijvoorbeeld, op de in het najaar van 1987 verschenen Een Op Een Miljoen: een ontroerend sprookje over de Amsterdamse prostitué Bleke Jet. Een Op Een Miljoen is de eerste LP die niet in eigen beheer verschijnt maar op het kleine Torso-label. Met de opvolger De Jacht (1988) belanden de Kecks voor het eerst in de cd-Top Honderd. De in het Leids Vrijetijds Centrum (LVC) opgenomen live-LP Meer! Meer! Meer! (1989) geeft een goed beeld van de band die inmiddels een reputatie heeft opgebouwd als een van de leukste podium-acts van Nederland.
Ivy Green
1990 - 1994
In 1990 tekenen de Tröckener Kecks bij Ariola en voor het eerst bereikt een single de Top Veertig. De drie weken durende notering van Met Hart En Ziel neemt echter niet de eeuwige frustratie weg over het uitblijven van de grote single-doorbraak. Officiële erkenning voor hun betekenis voor het Nederlands lied komt met een Zilveren Harp voor de zesde studio-LP Met Hart En Ziel. In 1990 zijn de Tröckener Kecks de drukst bezochte act van de door de Stichting Popmuziek Nederland ondersteunde kernpodia. De kroon op de live-reputatie vormt een optreden op het Pinkpopfestival van 1991. In 1992 en 1993 trekt een TK-optreden op de kernpodia gemiddeld ruim 475 bezoekers. Na tien jaar blijken de Kecks ook een jong publiek aan te trekken. In 1992 onderwerpt de groep - altijd te poppy voor de underground en te tegendraads voor de Top Veertig - zichzelf aan een broodnodige catharsis. Uit onvrede met de Nederlandse radio besluit men na het verschijnen van Andere Plaats, Andere Tijd de promotionele activiteiten, zoals het playbacken op tv, te staken. Het besluit leidt tot een breuk met Ariola. In datzelfde jaar tekent de band met Het Komt Nooit Meer Goed voor de herkenningsmelodie van de tv-komedie In Voor- En Tegenspoed met Rijk de Gooijer. Het is een van de vele nevenactiviteiten. De Leeuw produceert platen van The Scene, neemt in 1991 met Jan Rot Op Een Mooie Pinksterdag van Annie M.G. Schmidt op (overigens tot gruwel van de schrijfster), en later een nummer met de Belgische band Gorky en de groep Spelers & Drinkers. Rot neemt voor zijn LP Hoop En Liefde het nummer Lia van Leo Kenter op. Bassist Theo Vogelaars - clown en tegelijk geweten van de band - werpt zich op de merchandizing van de Kecks (met als voorlopig hoogtepunt het Groot Tröckener Kecks Vakantie-Pakket!!! uit 1989) en is nauw betrokken bij de TK-fanclub. Op een tribute-LP voor Boudewijn de Groot speelt de band Jimmy, nadat men zich eerder aan Als De Rook Om Je Hoofd Is Verdwenen heeft gewaagd. In 1994 treedt toetsenist Rob van Zandvoort toe tot de Kecks.
Boudewijn de Groot Jan Rot The Scene
1994 - 1997
In 1994 produceert Rick de Leeuw het album Yucca van The Boondocks. Datzelfde jaar sluit Rob van Zandvoort, voormalige toetsenist van The Thought en The Jack Of Hearts, zich aan bij de band. Daarmee wordt een periode ingeluid van grote onrust op het personele vlak. Na het verschijnen van de LP Het Grote Geheim verlaat Leo Kenter na vijftien jaar de band. Zijn taak als drummer wordt overgenomen door Gerben Ibelings (ex-Bad To The Bone). Kenter blijft wel teksten schrijven. In 1995 wordt Hotel Nostalgia opgenomen, een `best of'-LP waarop de nieuwe bandleden in staat zijn gesteld om zich de grootste Kecks-successen eigen te maken. Rick de Leeuw zingt een nummer mee (A2) op het album Truuk Nao Aaf van Gé Reinders. In 1996 produceert Rick de Leeuw voor de tweede maal een album van The Boondocks. Het door Attie Bauw geproduceerde Dichterbij Dan Ooit (1997) bewijst dat de Kecks nog steeds De Kecks zijn. De teksten zijn als vanouds, de thematiek heeft zich evenwel aangepast aan de leeftijd van de auteurs. In het op het boek Kees De Jongen gebaseerde lied Verloren Zoon bijvoorbeeld, vereenzelvigt de zanger/auteur zich met de vader en niet met de zoon. Naast de gebruikelijke meezingers bevat de cd meer persoonlijke en tijdloze luisterliedjes. De single Paradijs bijvoorbeeld is qua muziek rechtstreeks verwant aan de popklassieker Unchained Melody (Righteous Brothers). In november 1997 besluit ook gitarist Rob de Weerd er een punt achter te zetten. Hij wordt vervangen door de jonge Philip Tilli (voorheen actief in Railroad Steel, Loïs Lane en The Bartales). De Leeuw produceert het album Bloed & Rozen van The Boondocks.
Attie Bauw Gé Reinders Jack Of Hearts Loïs Lane The Bartales The Thought
1998
Gedurende januari, februari en maart doet de band een theatertour door België. Hun reguliere repertoire wordt voor deze gelegenheid aangevuld met werk van Wim Sonneveld, Willy Alberti en Armand. Tevens gaan de Kecks naar Italië voor een aantal optredens, om nieuw materiaal te schrijven en om een paar voetbalwedstrijdjes te spelen. De band verblijft ruim een week aan het Lago Maggiore.
Armand Willy Alberti Wim Sonneveld
1999
De band tekent in juni een contract met Play It Again Sam (PIAS). De Tröckener Kecks werken aan hun nieuwe album, dat wordt geproduceerd door J.B. Meyers van Supersub. De band en het label zijn zeer enthousiast over het nieuwe geluid. De Leeuw produceert Tijd Om Op Te Staan van de groep Bon en maakt ondertussen ook naam als columnist in het nieuwe muziekblad Aloha. Punkband Bep schrijft een liedje over Vogelaars als eerbetoon aan de bassist. Ibelings en Van Zandvoort maken met de band Lijn 9 de door De Leeuw geproduceerde single Johan, een liedje over hun grote voetbalheld.
Lijn 9 Pieter Bon
2000
Het album >tk ontvangt lovende kritieken in de pers. De band treedt op in het televisieprogramma Paradisolife van de NPS. De albums Meer! Meer! Meer!, De Jacht, Een Op Een Miljoen en Betaalde Liefde worden opnieuw uitgebracht. De laatste twee staan samen op één cd. Rick de Leeuw publiceert zijn debuutroman De Laatste Held bij uitgeverij Nijgh & Van Ditmar, produceert het album Ogen Vol Vuur van de band In 't Wild en speelt een rol in de film De Zee Die Denkt van Gert de Graaff. De single Niemand Thuis komt in de Top 100. Van het album >tk verschijnt een speciale versie met bonus-cd met daarop zeven bijzondere tracks, waaronder een remix en live opnames.
2001
De Leeuw produceert het album Jongen Toch van Ernst Löw (de broer van acteur Victor Löw). Voormalige drummer Leo Kenter beschrijft zijn bandervaringen in het verhaal over de fictieve band De Kameleons in zijn gelijknamige debuutroman (Nijgh & Van Ditmar). Eind augustus maken de Kecks bekend te zullen stoppen. De laatste optredens vinden in december plaats.
Rick de Leeuw
2002
25 februari verschijnt het afscheidsalbum Meer Niet!, een dubbele live cd opgenomen op 22 november 2001 in 013 te Tilburg. Theo Vogelaars richt samen met Fred Kienhuis (ex-Jack of Hearts) de band De Snevo's op.
De Snevo's Jack Of Hearts
2003
Rick de Leeuw produceert samen met Attie Bauw het Nederlandstalige Alles Wat Telt, het tweede album van zangeres Lucretia van der Vloot. De Leeuw schrijft tevens de teksten. Phil Tilli en Rob van Zandvoort componeren de liedjes en maken beiden deel uit van Lucretia's begeleidingsband. De Leeuw is ook verantwoordelijk voor de productie van het album Alles Moet Anders van Pieter Bon. De tweede roman van De Leeuw heet Comeback! Het verhaal gaat over Jimmy d'Amore, een zanger van 55 jaar die zijn memoires opschrijft en een comeback-tournee maakt. Rob de Weerd richt samen met leden uit de bands The Pretty Things, Trio Bier en Oud West de groep Chelsea Hotel op.
Chelsea Hotel Lucretia Pieter Bon
2004
Rick de Leeuw trekt samen met de Belgische pianist Jan Hautekiet langs de Vlaamse theaters. Het duo brengt een programma vol nieuw werk, covers, vertalingen, verhalen en gedichten. De tour beslaat meer dan dertig optredens. De Leeuw is door zijn wekelijkse optreden in het TV1-programma De Laatste Show een bekend persoon geworden bij onze zuiderburen.
Hautekiet & De Leeuw
2005
Van Rob de Weerds Chelsea Hotel verschijnt in juni het debuutalbum Don Quijote. Ook van De Snevo's, de band van Theo Vogelaars en Fred Kienhuis (ex-Jack Of Hearts) verschijnt het debuutalbum. Vogelaars runt samen met Sander Janssen de digitale opname- en masteringstudio Studio SDA. Gitarist Phil Tilli is te horen in de band Moke.
Moke
Discografie Tröckener Kecks
Schliessbaum
Act
|
Tröckener Kecks
|
Type en jaar
|
LP, 1982
|
Label
|
TK, 2
|
In De Krochten Van De Geest
Act
|
Tröckener Kecks
|
Type en jaar
|
LP, 1984
|
Label
|
TK, 5
|
producer
|
Thé Lau
|
De Jacht
Act
|
Tröckener Kecks
|
Type en jaar
|
CD, 1989
|
Label
|
Torso, CD 100
|
Hitnotering
|
11-03-1989, Albumlijst, 11 weken, plaats 40
|
Meer! Meer! Meer!
Act
|
Tröckener Kecks
|
Type en jaar
|
LP, 1989
|
Label
|
Torso
|
producer
|
Thé Lau
|
Met Hart En Ziel
Act
|
Tröckener Kecks
|
Type en jaar
|
CD, 1990
|
Label
|
Ariola, 261 122
|
producer
|
Thé Lau
|
Hitnotering
|
27-10-1990, Albumlijst, 6 weken, plaats 61
|
Andere Plaats, Andere Tijd
Act
|
Tröckener Kecks
|
Type en jaar
|
CD, 1992
|
Label
|
Ariola, 262 963
|
Hitnotering
|
02-05-1992, Albumlijst, 8 weken, plaats 52
|
Het Grote Geheim
Act
|
Tröckener Kecks
|
Type en jaar
|
CD, 1994
|
Label
|
Polydor, 521 834-2
|
Hitnotering
|
16-04-1994, Albumlijst, 7 weken, plaats 54
|
Hotel Nostalgia
Act
|
Tröckener Kecks
|
Type en jaar
|
CD, 1995
|
Label
|
Polydor, 529 301-2
|
Live Radio Oost
Act
|
Tröckener Kecks
|
Type en jaar
|
CD, 1995
|
Label
|
TK, FCD 001
|
Dichterbij Dan Ooit
Act
|
Tröckener Kecks
|
Type en jaar
|
CD, 1997
|
Label
|
Polydor, 537 301-2
|
producer
|
Attie Bauw
|
>tk
Act
|
Tröckener Kecks
|
Type en jaar
|
CD, 2000
|
Label
|
PIAS, PIASN 040 CD
|
gastmuzikant
|
Roland Brunt
|
producer
|
J.B. Meijers
|
gastmuzikant
|
Rudi de Graaff
|
Hitnotering
|
26-02-2000, Albumlijst, 3 weken, plaats 57
|
Bijzonderheden
|
Ook uitgegeven met bonus-cd waarop zeven niet eerder uitgebrachte uitvoeringen van Kecks nummers staan. (o.a. een remix en live-opnames)
|
Meer Niet!
Act
|
Tröckener Kecks
|
Type en jaar
|
2CD, 2002
|
Label
|
PIAS
|
Hitnotering
|
09-03-2002, Albumlijst, 3 weken, plaats 72
|
Rik Ringers
Act
|
Tröckener Kecks
|
Type en jaar
|
7", 1981
|
Label
|
TK, 1
|
B-kant
|
Heineken Lied/Opa Bakker Lied
|
Niet Alle Meisjes Zijn Verliefd Op Kors
Act
|
Tröckener Kecks
|
Type en jaar
|
7", 1982
|
Label
|
TK, 3
|
B-kant
|
Finishing Touch/Lang Zo Aardig Niet
|
producer
|
Thé Lau
|
Iemand Anders
Act
|
Tröckener Kecks
|
Type en jaar
|
7", 1984
|
Label
|
TK, TK 6
|
B-kant
|
De Passagier
|
Liever Blind
Act
|
Tröckener Kecks
|
Type en jaar
|
7", 1984
|
Label
|
TK, TK 7
|
B-kant
|
De Bulldog
|
Kom Terug Rosa
Act
|
Tröckener Kecks
|
Type en jaar
|
7", 1985
|
Label
|
TK, 9
|
B-kant
|
Slagboom
|
Los Zand
Act
|
Tröckener Kecks
|
Type en jaar
|
7", 1985
|
Label
|
TK, 10
|
B-kant
|
Turning Point
|
Bijzonderheden
|
co-productie met No Bluff Records (No Bluf 966); split-single met op de B-kant een bijdrage van Ivy Green
|
Naar De Top
Act
|
Tröckener Kecks
|
Type en jaar
|
7", 1985
|
Label
|
TK, 12
|
B-kant
|
De Split
|
Hoop Doet Leven
Act
|
Tröckener Kecks
|
Type en jaar
|
7", 1986
|
Label
|
TK, 14
|
B-kant
|
Faam
|
Souvenir
Act
|
Tröckener Kecks
|
Type en jaar
|
7", 1986
|
Label
|
TK, 13
|
B-kant
|
Tegen Alles In
|
Achter Glas
Act
|
Tröckener Kecks
|
Type en jaar
|
7", 1987
|
Label
|
Torso, 70056
|
Mooier Dan De Rest
Act
|
Tröckener Kecks
|
Type en jaar
|
7", 1987
|
Label
|
TK, 15
|
B-kant
|
Betaalde Liefde
|
Nu Of Nooit
Act
|
Tröckener Kecks
|
Type en jaar
|
7", 1987
|
Label
|
Torso, 70048
|
B-kant
|
Het Regent
|
Vanavond Voor Altijd
Act
|
Tröckener Kecks
|
Type en jaar
|
CDS, 1988
|
Label
|
Torso, CD 399
|
B-kant
|
Vijf Voor Twaalf
|
Ver Van Huis
Act
|
Tröckener Kecks
|
Type en jaar
|
7", 1989
|
Label
|
Torso, 70100
|
B-kant
|
Nummer Eén/De Stad Die Mensen Eet
|
Wacht Op Mij
Act
|
Tröckener Kecks
|
Type en jaar
|
12", 1989
|
Label
|
TK, VP 1989
|
Met Hart En Ziel
Act
|
Tröckener Kecks
|
Type en jaar
|
CDS, 1990
|
Label
|
Ariola, 163 777
|
B-kant
|
Redding
|
producer
|
Thé Lau
|
Hitnotering
|
24-11-2003, Top 40, 3 weken, plaats 34
|
Danig In De War
Act
|
Tröckener Kecks
|
Type en jaar
|
CDS, 1991
|
Label
|
Ariola, 164 275
|
B-kant
|
In Tranen
|
producer
|
Thé Lau
|
gastmuzikant
|
Thé Lau
|
gastmuzikant
|
Otto Cooymans
|
In Tranen
Act
|
Tröckener Kecks
|
Type en jaar
|
CDS, 1991
|
Label
|
Ariola, 664 024
|
B-kant
|
Vergeet Mij Niet/Met Hart En Ziel
|
Zestien, Toen En Nu
Act
|
Tröckener Kecks
|
Type en jaar
|
CDS, 1991
|
Label
|
Ariola, 114 692
|
B-kant
|
'n Nieuw Begin
|
Een Dag Zo Mooi
Act
|
Tröckener Kecks
|
Type en jaar
|
CDS, 1992
|
Label
|
Ariola, 10476-2
|
B-kant
|
Alles Wankelt
|
Man Alleen
Act
|
Tröckener Kecks
|
Type en jaar
|
CDS, 1992
|
Label
|
Ariola, 165 352
|
B-kant
|
Alles Wankelt
|
Zaterdagavond
Act
|
Tröckener Kecks
|
Type en jaar
|
CDS, 1992
|
Label
|
Ariola, 10476-2
|
B-kant
|
Een Dag Zo Mooi
|
producer
|
Thé Lau
|
gastmuzikant
|
Otto Cooymans
|
engineer
|
Han Nuyten
|
Als De Rook Om Je Hoofd Is Verdwenen
Act
|
Tröckener Kecks
|
Type en jaar
|
CDS, 1993
|
Label
|
Ariola, 10625-2
|
B-kant
|
Een Dag Zo Mooi
|
Feest Van De Gemiste Kansen
Act
|
Tröckener Kecks
|
Type en jaar
|
CDS, 1994
|
Label
|
Polydor, 855 772-2
|
B-kant
|
Ballade Van De Boer
|
Het Kleine Geheim
Act
|
Tröckener Kecks
|
Type en jaar
|
CDS, 1994
|
Label
|
Polydor, 853 823-2
|
Bijzonderheden
|
Bonus cds bij de video Het Grote Geheim
|
Ik Mis Je
Act
|
Tröckener Kecks
|
Type en jaar
|
CDS, 1994
|
Label
|
Polydor, 853 580-2
|
B-kant
|
Het Grote Geheim
|
Jimmy
Act
|
Tröckener Kecks
|
Type en jaar
|
CDS, 1994
|
Label
|
Polydor, 851 294-2
|
engineer
|
Mattijs Brunink
|
'n Nieuw Begin
Act
|
Tröckener Kecks
|
Type en jaar
|
CDS, 1995
|
Label
|
Polydor, 577 580-2
|
B-kant
|
Kom Terug Rosa
|
Het Komt Nooit Meer Goed
Act
|
Tröckener Kecks
|
Type en jaar
|
CDS, 1996
|
Label
|
Polydor, 576 020-2
|
B-kant
|
Souvenir
|
Maria
Act
|
Tröckener Kecks
|
Type en jaar
|
CDS, 1997
|
Label
|
Polydor, 571 082-2
|
B-kant
|
Stille Getuigen
|
Paradijs
Act
|
Tröckener Kecks
|
Type en jaar
|
CDS, 1997
|
Label
|
Polydor, 571 387-2
|
B-kant
|
Twintig Jaar Geleden Meisje/Maria/Paradijs
|
Hitnotering
|
16-08-1997, Top 40, Tip
|
Twintig-Jaar-Geleden-Meisje
Act
|
Tröckener Kecks
|
Type en jaar
|
CDS, 1997
|
Label
|
Polydor, 573 6342
|
B-kant
|
Stille Getuigen
|
arrangeur
|
Attie Bauw
|
producer
|
Attie Bauw
|
Alles Went
Act
|
Tröckener Kecks
|
Type en jaar
|
CDS, 1998
|
Label
|
Onbekend
|
Niemand Thuis
Act
|
Tröckener Kecks
|
Type en jaar
|
CDS, 1999
|
Label
|
PIAS, 944.0042.24
|
B-kant
|
Je Zou Niettegenstaande De Recente Gebeurtenissen Toch Nog Een Verblijf Op Amoureus Gebied In Overweging Willen Nemen Alsjeblieft
|
gastmuzikant
|
Roland Brunt
|
gastmuzikant
|
Rudi de Graaff
|
producer
|
J.B. Meijers
|
Hitnotering
|
22-01-2000, Top 40, Tip
|
Ik Denk Nooit Meer Aan Jou
Act
|
Tröckener Kecks
|
Type en jaar
|
CDS, 2000
|
Label
|
PIAS
|
Veel Te Veel Water
Act
|
Tröckener Kecks
|
Type en jaar
|
CDS, 2000
|
Label
|
PIAS, 992.0043.22
|
B-kant
|
Ik Denk Nooit Meer Aan Jou (live)/Niemand Thuis (live)/Niemand Thuis (Patriot Hills-Remix)
|
gastmuzikant
|
Candy Dulfer
|
Grote Prijs Van Nederland 1983
Act
|
Tröckener Kecks
|
Type en jaar
|
Compilatie, 1983
|
Label
|
Megadisc, MD 8301
|
Bijzonderheden
|
de bijdragen van Tröckener Kecks zijn de nummers Mokerslagen, Speelkwartier en Koud En Donker
|
Meer! Meer! Meer!
Act
|
Tröckener Kecks
|
Type en jaar
|
Video, 1989
|
Label
|
Palace, PPS 2108
|
Het Grote Geheim
Act
|
Tröckener Kecks
|
Type en jaar
|
Video, 1994
|
Label
|
Onbekend
|
Live
Act
|
Tröckener Kecks
|
Type en jaar
|
Video, 1994
|
Label
|
Polygram Video, 633 360-3
|
In de discografie worden officiële opnamen die zijn uitgebracht van de betreffende persoon, band of ensemble per soort geluidsdrager chronologisch opgesomd. Meerdere uitgaven binnen hetzelfde jaar staan alfabetisch gerangschikt. Bij Gastbijdragen worden alleen bijdragen gelinkt aan platen van acts die een volledige vermelding hebben in de Muziekencyclopedie. Dit overzicht is bedoeld als index en biedt daarom geen volledige opsomming. Als muzikanten ook deel uitmaken van de bezetting van een band die in de encyclopedie staat, zijn de discografische gegevens terug te vinden bij de desbetreffende band.
Audio/Video Tröckener Kecks
Video Tröckener Kecks
Tröckener Kecks - Achter ...
Tröckener Kecks - Nu of N...
Heeft u ongewenste inhoud gesignaleerd?
Maak hier melding van.